Onlar mutlu olsun diye...

24 Ekim 2012

Yürüme Oyunu

Bebeklerin yürümeleri 11-18 ay arasında olur. Ancak dik durmaya başladığı, kucağınıza aldığınızda ayaklarını bastığı dönemde bu oyuna başlayabilirsiniz. Bu beceri yaklaşık 5. ayda gelişiyor. Resimdeki gibi bebeğinizi tutup yere koyduğunuzda (uzun süre ağırlığını vermemeye dikkat edin, hafifçe bassın) dik duruyorsa, adım atmasını teşvik edin. Bunun için önce siz onu sağa sola kıvırarak sanki adım atıyormuş gibi ilerletebilirsiniz. Bir süre sonra kendisi adım atmaya başlayacak. Tabi hala yere basmıyor, sadece ayakları temas ediyor unutmayın. Adım attığında havada uçar gibi olacaktır ama siz bacaklarını hareket ettirikçe yürüyün. Böylece bacak hareketlerinin ilerleme ile bağlantısı olduğunu anlayacak. Bacaklarını hareket ettirmeye teşvik etmek için de bir şarkı söyleyebilirsiniz. Ben pıtı pıtı pıtı ... şeklinde sesler çıkarıyorum. Hareket etmeyi keser ve durursa hem şarkıyı kesiyorum hem de yerimde duruyorum. Sonra tekrar adım atınca tekrar yürüme ve şarkı.

Bacaklarını hareket ettirmesi ile yürüme arasında bağıntı kurduğu gibi, şarkı da bacaklarını hareket ettirdiğini farketmesini sağlar. Yani bacaklarını çırpıyor ama siz pıtı pıtı dediğinizde hadi bacakların oynuyor şimdi ilerleyebilirsin uyarısını sesli olarak yapmış oluruz. Bu oyun anne için çok yorucu olsa da bebekler için çok eğlencelidir, zira istediği yöne gidecektir ve kendini özgür hissedecektir.

İlerleyen aylarda bebek ayakta durma becerisi kazandığında bu sefer ayaklarını daha sağlam yere bastırabilirsiniz. Siz sadece denge sağlamak için tutmuş olacaksınız.
Share this post
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

0 yorum

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© Bebekler İçin Oyunlar
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSSComments RSS
Back to top